Každou hodinu, každou minutu na nás vykujují reklamy – bannery na sociálních sítích, a všech možných webových stránkách, kosmetické produkty „nenápadně“ umístěné do hudebních klipů, filmů a seriálů… Jsme zavaleni množstvím informací a k tomu všemu ještě známé i méně známe bloggerky a celebrity na svých Instagramech promují „zaručeně bio a přírodní“ výrobky. A co vy? Kupujete si skutečně přírodní kosmetiku, nebo si to jen myslíte?

1)Produkt, který je skutečně přírodní, má většinou certifikát!

 

Výrobce, který investoval do kvalitních složek, které jsou certifikované, většinou neváhá investovat i do certifikace finálního výrobku. Tady u nás je běžná certifikace CPK a CPK bio a v rámci EU existují desítky mezinárodních certifikací, které potvrzují, že je výrobek skutečně přírodní, nebo veganský, nebo bio atd.

 

2)Kvalitní produkt neobsahuje falešné certifikace!

 

Bavíme se o „kreativních“ praktikách výrobců, kteří svůj produkt opatří vlastnoručně vyrobeným certifikátem kvality. Bohužel se jedná o běžnou praxi, kdy si výrobce pohrává s důvěřivostí zákazníka a zákony ČR a EU mu bohužel nekladou odpor.

 

3)Pokud má produkt v názvu BIO, ORGANIC nebo NATURAL, buďte ve střehu!

 

Pokud se produkt jmenuje např. „Biokrém“ neříká to vůbec nic o jeho složení. Vám to říká jediné = výrobce chce, aby měl přírodní image. Produkt, který má podobný název, by měl nést na svém obalu certifikaci, která tuto bio-image potvrdí.

 

4)Neplaťte za značku, hledejte kvalitní složení!

 

Mnoho lidí nakupuje rádoby „přírodní“ kosmetiku, která je ve skutečnosti naprosto konvenční. Image dané značky, obal s rostlinnými motivy a informace předané prodejcem zapůsobí tak, že zákazník spokojeně odchází domů s krémem plným parabenů, phenoxyethanolu a dimethiconu. Studujte zadní stranu výrobků!

 

5)Důvěryhodný prodejce a výrobce vám nikdy netají složení!

 

Už se vám stalo, že jste museli proklikat 5 webových stránek, abyste zjistili, jaké má výrobek složení? To není v pořádku – složení by mělo být vždy uvedeno na stránkách výrobce nebo online shopu. Pokud to tak není, buďte ve střehu.

 

6)Paraben-free, SLS-free, atd.-free?!, aneb proč výrobce uvádí, co ve výrobku není?

 

Další „osvědčená“ marketingová taktika je říkat zákazníkovi, co výrobek neobsahuje. Ano, někdy to může být relevantní, ale pokud vidíte, že je obal plný hlášek „xy-free“, buďte opatrní. Výrobce by měl především promovat to, co ve výrobku je. Nenechte se zmást a koukejte na seznam složek tj. INCI.

 

7)Vegan nebo Cruelty Free nemá s přírodou nic společného

 

Vegan a CF certifikace je bohužel marketingově zneužívána. Mnoho obchodů s přírodní kosmetikou pak nabízí výrobky, které obsahují kontroverzní a mnohdy i rizikové složky. Sice jsou vegan nebo netestované na zvířatech, ale vašemu tělu a přírodě škodit mohou. A to, že Cruelty Free neznamená vegan, to asi tušíte, že?

 

8)Vyretušované modelky a půl metru dlouhé řasy? Ale ne…

 

Pamatujete tu dobu, kdy všude byly plakáty před a po, s vráskami a bez, s celulitidou a bez atd. Mysleli jsme si, že už je to pryč, ale výrobci se nás všechny stále ještě snaží oklamat a do reklamy na protivráskové krémy dávají vyretušované ženy nebo dívky adolescentního věku. Kvalitní výrobce přírodní kosmetiky nepracuje se lží a klamem a neslibuje tvář bez vrásek.

 

9)Značka má na 3 produktech z 50 bio certifikát – běžná praxe!

 

Mnoho výrobců monitoruje rostoucí zájem o přírodní kosmetiku a jakmile zavětří možnost zisku, vytvoří třeba jednu řadu v sortimentu certifikovanou. Nenechte se ale zmást, bio je pouze ten výrobek, který certifikát nese. Ty ostatní mohou být zcela konvenční – tj. plné rizikové chemie.

 

10)Pravdu hledejte v INCI!

 

Prodavačka vám tvrdí, že ten krém je opravdu přírodní a ještě k tomu se nacházíte v prodejně s bio kosmetikou??? V klidu si prohlédněte zadní stranu výrobku a pokud uvidíte např. tyto složky:paraffinum liquidum, petrolatum, PEG a PPG, BHA, BHT, paraben, dimethicone, cyclomethicone, cyclopentasiloxane, sodium lauryl sulfate, sodium laureth sulfate, methylisothiazolinone a benzisothiazolinone, diazolidinyl urea, imidazolidinyl urea, DEA, MEA, TEA, quaternium-15 nebo parfum, ptejte se dál, protože je téměř 100%, že se nejedná o skutečně přírodní produkt.

 

A pokud nemáte čas složení řešit a nebaví vás ve volných chvílích studovat chemii, nakupujte v naší parfumerii Floretica.cz, kde pečlivě vybíráme přírodní kosmetiku, která neobsahuje rizikové ingredience, syntetickou parfemaci a živočišné složky. Všechny výrobky jsou tedy vhodné pro vegany, což s výrobci konzultujeme. Zároveň ale neprodáváme cruelty free a veganskou kosmetiku, která není přírodní – připadá nám absurdní, aby člověk sám na sebe používal něco, co mu může potenciálně uškodit. Souhlasíte?